Polkuja ohjelmointiosaamiseen luokille 7-9
OPPAAN SISÄLTÖ
Ohjelmoinnillinen ajattelu
Yleistetään ilmiöitä kaavoilla
Suunnitellaan algoritmeja
Python-ohjelmointikielellä alkuun
Piirretään ohjelmoimalla
Rakennetaan reaktiopeli
Tutkitaan ja tuotetaan musiikkikappaleita
Tehdään tietovisa
Tietoturva-asiat kuntoon salasanageneraattorilla
Käsitellään eri tietotyyppejä
Itsenäistä harjoittelua verkossa
Avoimia oppimateriaaleja ohjelmointiin
Tutkiva työskentely ja tuottaminen
Tehdään lautapelejä
Herätetään maalaukset eloon
Tehdään yhdessä pelejä
Kilpaillaan roboteilla
Automatisoidaan Minecraftissa
Ohjelmoidaan kielentunnistusalgoritmi
Tehdään interaktiivisia esitelmiä ilmiöistä
Ohjelmoidaan esineitä tunnistava algoritmi
Mallinnetaan ilmiöitä 3D-ympäristössä
Luodaan arjen automaatiota
Rakennetaan pakohuone
Ohjelmoidut ympäristöt ja niissä toimiminen
Haetaan tietoa ja opitaan hakemaan
Kaikelle on syy
Kone vastaan ihminen
Sulautetut järjestelmät
Robotiikan kolme sääntöä
Video juuri sinulle!
Luokan tietokannat
Tarvitaanko näitä tietoja oikeasti?
Uudet lukutaidot tukena digiajan opetuksessa ja kasvatuksessa